زنان افغان در کنفرانس سیاسی مشورتی آلمان
مریم طهماس مریم طهماس

هفت  تن از فعالان جنبش زن افغان  در نهمین همایش " شورای سیاسی مشورتی  زنان آلمان " به گونه ی فعال اشتراک ورزیدند.

داکترعالمه از کابل ،جمیله ناهید از دورتموند، امیلیا اسپارتک از هامبورگ، شفیقه احسان از هانوور ، نسیمه  شیرزوی  اسپارتک از ویسیلینگ ، مریم طهماس از هامبورگ و شمله سلیمانخیل از ایالت اسن آلمان .

 آنها به عنوان اشتراک کننده گان درین کنفرانس توانستند به دستآورد ها و نیز مشکلات موجود در فرا راه زنان در افغانستان  با پرسش ها و پاسخ ها ، روشنی بی اندارند .

این کنفرانس پیش درآمدی بود برای برگزاری کنفرانس جهانی زنان، که درسال 2011 به مناسبت 100مین  سالروز، 8 مارچ روز بین المللی زن بر گذار میگردد. قرار است  درین گردهمائی بزرگ زنان  از سر تا سر جهان در حدود 50 هزار فعال حقوق زنان  در  کاراکاس پایتخت وینزویلا گرد هم آیند .امید است بر علاوه  زنان  که از داخل کشور ،اشتراک می نمایند، زنان آگاه و طرفدار جنبش جهانی زن  که در کشور های دیگر زیست دارند  درین گردهمائی بزرگ اشتراک نموده، ندای زن افغان را به گوش جهانیان برسانند.

ایجاد حلقه وصل با سازمان کوراژ و شورای سیاسی و مشورتی زنان، دست آورد بیش بهای برای اشتراک کننده گان افغان محسوب می گردد.این دو سازمان  با کارکرد های بی مانندی در آلمان و سراسر دنیا به فعالیت پرداخته و یکی از مبتکرین برگذاری این همایش بزرگ است.


October 7th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها